วันเสาร์ที่ 12 พฤศจิกายน พ.ศ. 2559

[News] - Best web browser 2016


Best web browser 2016



When you first turn on a new PC or laptop, you’ll find that your only route to the internet is via Internet Explorer or, if you’ve just bought a machine running Windows 10, Microsoft’s new Edge web browser.

Update 13 November: Google has just announced that starting with the Chrome 53 release of 64-bit Chrome and version 54 of the 32-bit version, it will now use Microsoft's Profile Guided Optimization to make the browser quicker. It's a wonder that Chrome doesn't use this already, since PGO isn't new, but it's said to make it around 15 percent faster. That's for new tab page load times: overall page load times are boosted by only six percent.





Which is the best web browser?


In terms of popularity though, you can’t always believe statistics – the US government’s figures put IE in second place for the same period with 24% - but all agree that Chrome is by far the most popular.
That’s one measure of the ‘best’ web browser, but there are others too.
Previously we have reviewed the top six web browsers, bench marking them for speed and rating them on features. The problem with that approach was that all of these browsers are updated constantly, meaning that those reviews quickly became outdated. And that’s why we’re not offering benchmark results here.







[Business Management] - Marketing Mix 4C’s

Marketing Mix 4C’s


Marketing mix 4c’s is one of the business tools that you should take advantage of as an internet marketer. It’s a modern version of the 4Ps (Product, Price, Place, and Promotion).
The 4Cs (Customer/consumer value, Cost, Convenience, and Communication) enables you to think in terms of your customers’ interests more than your own. From being business-oriented, you’ll become customer-centric.

Customer/Consumer Value
Your marketing campaigns must focus on bringing value to your consumers/customers. You may want to follow these tactics to create more value for your customers/consumers:
  • Address the needs and wants of your customers/co nsumers, and minimize the cost of your solution.
  • Unify your goals of (a) generating income or making money from your business, and (b) delivering high value to your customers/consumers.
  • Be proactive in delivering solutions to your customers/consumers. Become their partners in writing their own successes.
  • Speed up your turnaround time. Increase the efficiency of the delivery of your services or products.

Cost

The price of a product or service is the amount you set for the item/s the customers/consumers will get from your business. This is from the business’s point of view.
Cost means you need to consider how much your customers/consumers are willing to pay for the value of your offer (product or service). It also depends on the type of market you are targeting to capture.
For instance, if your target is the A-B crowd, your product or service should carry premium costs. If the market is C-D, costs must be lower. Thus, you have to know what type of customers you wish to target.
For your ready reference, here are the three common types of consumers:
  1. Status-conscious – These consumers want first-rate products or services and are willing to pay for the cost of the item(s). They look at these products/services and corresponding costs as a way to define and maintain their status.

Convenience

Using the marketing mix 4c’s, convenience means that you make it easy, simple, and fast for your customers to avail of your product(s) or service(s). You provide them everything they need to buy from your business.
Thus, it is important to:
  • Simplify the process your customers have to go through in doing business with you.
  • Make your customers feel good about complying with your business process.
  • Consider rewarding your customers for complying with your business process and for their loyalty to your business.

Communication

The final element in marketing mix 4C’s is communication. With this marketing mix, you do not “promote” your business; rather, you communicate value to your customers/consumers.


[ANIME] - ความหมายของ OVA, OAD, ONA, SP, Movie และ Live Action

ความหมายของ OVA, OAD, ONA, SP, Movie และ Live Action


นอกจาก TV Anime แล้ว ยังมีคำจำกัดความอีกหลายที่ถูกใช้เรียกอนิเมะ อย่าง OVA, OAD, ONA, Film และ Live Action ซึ่งบางคำมีความหมายคล้ายกันสามารถใช้ทดแทนกันได้ในบางโอกาส ในบทความนี้เลยมาแนะนำกันว่าแต่ละคำมีความหมายอย่างไร และใช้ต่างกันอย่างไร

OVA (Original Video Animation)

การ์ตูนบางเรื่องที่ไม่ฉายทางโทรทัศน์ ส่วนใหญ่วางขายตามสะดวก ไม่ต้องขายต่อเนื่องและไม่ต้องเสียค่า Slot เวลา อาจขายแค่ 1 – 2 ตอนในแต่ละปีจนจบ หลายๆ เรื่องจะใช้ทุนสร้างสูงกว่าภาค TV ในระดับหนึ่งเพื่อให้มีคุณค่าน่าสะสม แต่ส่วนใหญ่จะน้อยกว่าภาคจอเงิน

แต่เดิมจะใช้คำว่า OAV (Original Animated Video) ซึ่งมีความหมายคล้ายกัน แต่เนื่องจากในญี่ปุ่นมีกรณีสับสนกับคำว่า AV (วีดีโอสำหรับผู้ใหญ่) เลยเลี่ยงไปใช้ OVA แทนมากกว่า แต่บางทีก็จะเห็นทั้งสองคำนี้ ก็ความหมายไม่ต่างกันและใช้แทนกันได้


OAD (Original Anime DVD)

อนิเมะตอนพิเศษที่ขายพร้อมมังงะเล่มล่าสุด นิยมใช้ว่าชุด Limited Edition โดยมีราคาแพงกว่าปกติมังงะปกติเพราะบวกค่า DVD ปกติไปด้วย เป้าหมายเพื่อขายกลุ่มแฟนๆ ของเรื่องนั้นโดยเฉพาะและกระตุ้นยอดหนังสือไปในตัว ปกติจะไม่มีขายแยกต่างหากเพราะถ้าขายแยกก็จะไม่ต่างจากการขาย OVA ปกติ

ปัจจุบันคำนี้เริ่มใช้น้อยลงเพราะคนต่างประเทศที่โหลดอย่างเดียวและพิจารณาด้านเนื้อหาแล้ว อาจจะใช้คำว่า OVA แทนได้เหมือนกัน อีกอย่างบางเรื่องก็แถมแบบ BD ก็เริ่มมีให้เห็นบ้าง


ONA (Original Net Animation)

อนิเมชั่นที่ฉายผ่านระบบเน็ตเวิร์คและไม่มีฉายทางทีวีในญี่ปุ่น (อาจฉายภายหลัง) เพื่อลดต้นทุนการฉายลงและไม่ถูกจำกัด Slot เวลาที่ฉาย ปัจจุบันคนดูผ่านอินเตอร์เน็ตก็เยอะขึ้นทุกปีด้วย แต่ผลเสียคล้าย OVA คือ ผู้ที่ไม่ได้ตามข่าวอนิเมะมากนัก จะไม่ขวนขวายไปชม ต่างจากการฉายทางทีวีที่เข้าถึงผู้ชมได้ง่ายกว่า

บางเรื่องที่ฉายไม่จบทางทีวี หรือต้องการทำตอนพิเศษ จะเลือกฉายผ่านอินเตอร์เน็ตแทน เช่น OreImo SS1 จบภาค TV แค่ตอน 12 แล้วไปต่อตอน 12.5 จนถึงตอน 15 ทาง ONA แทน ซึ่งสุดท้ายก็จะรวมเป็นแผ่นขายพร้อมกับภาค TV


SP (Special)

เป็นตอนพิเศษที่แถมมากับแผ่น Blu-Ray หรือ DVD ซึ่งอาจแถมมากับตอนปกติ อย่าง Accel World (SP) จะแถมมากับ Accel World ทุกแผ่น เป็นต้น ส่วนใหญ่จะเป็นอนิเมะแบบตอนสั้นๆ 2 – 5 นาที


Film หรือ Movie

อนิเมะที่ฉายในโรงภาพยนตร์ อาจเป็นตอนพิเศษ, ตอนจบต่อเนื่องจากภาค TV หรืออนิเมะที่ทำมาฉายบนจอเงินโดยเฉพาะ ส่วนใหญ่จะทุนสร้างสูงทำให้ภาพละเอียดกว่าภาค TV ถึงหลายเรื่องจะจำกัดโรงฉายและส่วนใหญ่รายได้น้อยกว่าภาพยนตร์ที่คนแสดง แต่หลายเรื่องทำรายได้ระดับร้อยล้านเยนถึงพันล้านเยนขึ้นไป หลังฉายประมาณครึ่งปีถึง 1 ปี จะมีการวางขาย DVD หรือ BD ตามมา

เกร็ดน่ารู้ : บางเรื่องอย่าง Mobile Suit Gundam UC หรือ Code Geass: Akito the Exiled ถึงจะฉายโรงภาพยนตร์มาก่อนที่จะทำแผ่น แต่เป็นการฉายจำกัดโรงและจำกัดรอบเพื่อเอาใจคนที่อยากดูก่อนเท่านั้น ทำให้นิยมเรียกว่า OVA และไม่นิยมเรียกว่า Film


ภาคคนแสดง

Live Action หมายถึง ภาคที่ใช้คนแสดงแทนตัวการ์ตูน และจะหมายถึงฉายทางโรงภาพยนตร์ ส่วนถ้าเป็นแบบคนแสดงทางละครโทรทัศน์ นิยมเรียกว่า TV Series หรือ TV Drama แทน